Den Země ve třídě II
Středu 19. dubna nestrávili žáci druhého a třetího ročníku v přírodě, což by bylo ideální, přesto celé vyučování věnovali naší Zemi a všemu, co ji aktuálně trápí. Během projektového dne se děti dozvěděly, že Den Země se 22. dubna slaví ve 193 zemích světa už od roku 1970.
A jak u nás celý den vypadal?
Od rána jsme pracovali v různých skupinkách a plnili zadané úkoly.
Nejprve měly děti za úkol vyluštit šifru, ke které vedlo pět nelehkých stanovišť z oblasti recyklace, fauny i flóry a šetření energiemi, potravinami a vodou. Pokud kdokoliv narazil na těžší otázky, mohl si informaci vyhledat na internetu, což ne každý využil.
Další aktivitou byla vědomostní soutěž Riskuj, ve které se proti sobě utkala čtyři družstva. Všechny děti prokázaly velmi pěkné znalosti v oblasti třídění odpadu, rozkladu materiálů, říše rostlin a zvířat i samotného Dne Země.
V dalších hodinách dostaly děti informace, jména a obrázky, které měly logicky pospojovat k sobě, což některé skupinky zvládly neuvěřitelně rychle. Všechny texty se týkaly konkrétní pomoci planetě očima dětí. Povykládali jsme si například o tom, proč je dobré nakupovat lokální výrobky a co stojí za cestou jablka z jihu Evropy k nám do supermarketu.
V geometrii hrálo hlavní roli kružítko. Děti rýsovaly naši modrou planetu i s přibližnými poměry modré a zelené barvy.
Na závěr dne si každý žák vybral jednu část společného obrazu, který vykreslil a do prázdné bubliny zapsal, jak on sám konkrétně může šetřit naši planetu. Společně jsme poskládali plakát, který nám bude chvíli připomínat, že Den Země bychom neměli slavit pouze 22. dubna, ale o prostředí, ve kterém žijeme, se vyplatí starat každý den.